Skaitmeninė rinkodara farmacijoje – klausimas „ar reikia“ jau neturėtų kilti

Trečiajame sveikatos rinkodaros ir farmacinės komunikacijos forume „MEDMarketingDay 2017“ bus plačiai nagrinėjami sveikatos ir farmacinių prekių ženklų bei paslaugų vystymo efektyvumo būdai, medicininės informacijos sklaidos taiklumo didinimo galimybės bei investicijų į rinkodarą grąžos augimas.

Dr. Janos Pénzes (Gedeon Richter Ltd.)

Renginyje jau trečią kartą dalyvaus Europoje pripažintas pranešėjas Janos Penzes, tarptautinės e-rinkodaros vadovas „Gedeon Richter“ įmonėje iš Vengrijos, kuris Lietuvoje įvertintas kaip vienas geriausių renginio pranešėjų. Šiais metais J. Penzes pasakos, ko tikėtis iš skaitmeninių kanalų naudojimo rinkodaroje. „3 metai yra labai ilgas laiko tarpas skaitmeninių sprendimų srityje. Dar visai neseniai mano kolegos klausdavo, ar mes tikrai turime tai daryti, o šiandien mes kalbame, kaip turime tai daryti“, – apie skaitmeninės rinkodaros pokyčius kalbėjo pranešėjas.

„Labai džiaugiuosi, kad konferencijoje vėl sutiksiu patyrusius kolegas iš viso Baltijos regiono ir tikiuosi, kad šiemet vėl turėsime naudingų diskusijų“, – apie artėjančią konferenciją kalbėjo J. Penzes.

Vis dažniau pasirodo kritiški moksliniai straipsniai, kuriuose teigiama, farmacijos įmonės investuos mažiau lėšų pacientams ir gydytojams skirtoms programėlėms. „Akivaizdu, kad rinka jau yra gana prisotinta ir konkurencija iš tiesų yra stipri“, – su tyrimų rezultatais sutiko pranešėjas.

Nepaisant šalies ar įmonės dydžio visi susiduria su biudžeto apribojimais investuojant į skaitmeninius rinkodaros sprendimus. Gilesnės praktinės skaitmeninės žinios gali būti naudingos siekiant įgyvendinti sėkmingus skaitmeninius rinkodaros projektus turint ribotą biudžetą. „Surinkite tikslius duomenis strateginiams sprendimams, sekite svarbiausias metrikas, naudokite Agile metodologiją kuriant MVP produktus ir savo tikslus pasieksite mažiausiomis sąnaudomis“, – kalbėjo pranešėjas.

Daugiakanalės rinkodaros ypatumai

Elvijs Gulbis (Vivanti Europe)

Įmonės „Vivanti Europe“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Elvijs Gulbis pasidalins savo patirtimi apie daugiakanalės rinkodaros valdymo ypatumus Baltijos ir Šiaurės Europos regione.

„Daugiakanalė rinkodara Baltijos šalyse vis dar vystymosi stadijoje, daugelis priemonių mažai naudojamos, darbuotojai turi per mažai patirties ir neturi sprendimo teisės, o įmonės valdyba per lėtai priima sprendimus“, – apie ypatumus kalbėjo Elvijs Gulbis.

Nors tarptautinės farmacinės įmonės dažnai pasiūlo daugiakanalės rinkodaros sprendimus, tačiau Baltijos šalyse įmonės dažnai renkasi vietinius sprendimus – dažnai jie yra pigesni, lankstesni, o ir probleminės situacijos sprendžiamos greičiau. „Kalbos adaptavimas vietinei rinkai yra vienas svarbiausių aspektų Baltijos regionui”, – įžvalgomis dalinosi pranešėjas.

Daugiakanalės rinkodaros kryptis turi prasidėti nuo aukščiausio lygio vadovų palaikymo. Tik laiko klausimas, kada naujas rinkodaros tipas taps neatsiejama kiekvienos įmonės dalis. Vakarų šalyse įmonės jau turi daugiakanalės rinkodaros darbuotojų pozicijas, todėl ši tendencija greitai pasieks ir Baltijos regiono šalis.