Sveikatos reklama: jautriam turiniui internete reikalingi specifiniai sprendimai

Galvos svaigimas, skausmas krūtinės srityje ar bendras silpnumas yra labai dažnos užklausos paieškos sistemose. Medicininis raštingumas vis labiau auga, tačiau pasitikėti vien internetu negalima.

Tarptautiniame sveikatos rinkodaros ir farmacinės komunikacijos forume „MEDMarketingDay 2017“ kompanijos „Astrazeneca“ skaitmeninės rinkodaros vadovė Ieva Valpetere pasidalins savo patirtimi, kaip efektyviai įgyvendinti informacinius projektus, padedančius tinkamai perduoti reikiamą informaciją gydytojams ir pacientams.

Ieva Valpetere („Astrazeneca“)

„Labai gerai, kad žmonės patys domisi ligomis ir jų simptomais. Problema kyla, kai jie pradeda galvoti, kad ligai nustatyti pakanka tik interneto ir nesikreipiama į specialistus“, – savo nuomone dalinosi pranešėja.

Internete yra daugybė skirtingų informacijos šaltinių apie ligas, mediciną bei vaistus. Deja, žmonės pasineria į diskusijas forumuose, kur apie sveikatą gali kalbėti bet kas, remdamasis savo ar draugės patirtimi. „Forumai internete gali būti naudingi pacientams, jei diskusijose dalyvauja tikri sveikatos priežiūros profesionalai. Gydytojai gali patarti pacientams, kur rasti patikimos informacijos apie ligas“, – kalbėjo įmonės „Astrazeneca“ skaitmeninės rinkodaros vadovė

Ieva Valpetere savo pranešime „Ligos žinomumo kampanijų turinys. Pridėtinė skaitmeninių kanalų vertė“, pasidalins patirtimi, kaip internetinėje erdvėje sukurti eksperto įvaizdį, tapti patikimu informacijos apie ligas šaltiniu. Nors vaistų gamintojų komunikavimo veiksmai yra labai griežtai apibrėžti įstatymais, tačiau kompanijos, šiuolaikinėje farmacinėje rinkodaroje nesugebančios protingai išnaudoti skaitmeninių kanalų, bus pasmerktos pralaimėti konkurencinę kovą.

Žmonių pasiekiamumas skaitmeniniais kanalais naudingas ne tik prieš apsilankant pas gydytojus, tačiau jau ir po vizito. Dažnai gydytojai bendrauja su pacientais naudodami labai daug specifinių terminų, kurių žmonės nesupranta. Po vizito pas gydytoja jie jaučiasi nepatenkinti gauta informacija, todėl jos ir vėl ieško internete.

„Įmonėms bendraujančioms su savo potencialiais klientais net tik svarbu visuose kanaluose išlaikyti vienodumą, tačiau dar svarbiau pateikti 100 procentų teisingą informaciją, apsaugoti ją nuo iškraipymo“, – apie pavojus pasakoja pranešėja.

 „Google“ reklamos ypatybės ir draudimai

Justas Ložinskas („Google“)

Įmonės „Google“ rinkos tyrimų vadovas Justas Ložinskas pristatys, su kokiomis problemomis ir ribojimais susiduria farmacijos ir sveikatos paslaugų įmonės naudodamos „Google“ reklamos tinklą. „Su sveikata susijęs turinys yra priskiriamas jautraus turinio kategorijai, ši reklama iš tiesų turi specifines taisykles „Google“ tinkle. Nėra vieno tikslaus atsakymo, ką daryti galima, o ko ne, kadangi sprendimas, ar reklama bus patvirtinta, priklauso tiek nuo šalies, reklamuojamo produkto, skelbimo teksto / turinio, tiek ir nuo pačios svetainės, į kurią yra nukreipiamas vartotojas“ – pranešimo įžvalgomis dalinasi Justas.

Su sveikata susijusių produktų ar paslaugų reklamai „Google“ tinkle galioja nemažai apribojimų. Juos iš esmės galima išskirti į dvi grupes: susijusius su produktais bei su reklamos formomis.

Kalbant apie produktus, receptinių vaistų, nepatvirtintų ar galimai žalingų preparatų ir panaši reklama yra visiškai negalima. Žvelgiant iš reklamos formos pusės, negalima naudoti pakartotinės rinkodaros, skelbimų taikymų pagal vartotojų grupes.

„Atrodo, kad reklamų kūrėjai nėra linkę eksperimentuoti, kad surastų optimalų reklamos variantą. Tai ypač svarbu sveikatos produktų ar paslaugų srityje, kadangi vartotojai informacijos apie tai ieško pačiais įvairiausiais būdais. Dėl to, svarbu skirti laiko, išbandyti įvairius skelbimų tekstus bei raktažodžius, kad būtų pasiektas siekiamas rezultatas“, – Google reklamos vingrybėmis dalinasi pranešėjas.

Išgirsti Ievos Valpetere ir Justo Ložinsko pranešimus, užduoti klausimus ar pabendrauti tiesiogiai galėsite jau rugsėjo 28 d. vyksiančiame sveikatos verslo ir rinkodaros profesionalų forume „MEDMarketingDay 2017“

Tautvydas Musteikis